onsdag 19 maj 2010

Lapptäcke nr 3

Jag har börjat sanera sängkammaren om det nu skulle vara allergi. Först ut blev överkastet tvättat. Rätt dammigt, men inte så smutsigt. Gjorde det för c:a 10 år sedan till Näsfjället, men när mitt första överkast blev slitet så ersatte jag det med detta. Det består till största delen av gamla jeans. Tom det svarta är gamla jeansben. Det jag köpte till är de blommiga lapparna, annars är allt återanvändning.



Lapptäcke nr 2 äger Kickan. Jag gjorde det till henne när hon var i tonåren och det består också av jeanstyg. Skillnaden är att några lappar består av egentryckta hästmotiv. Hästarna ritade Kickan när hon var c:a 5 år. Det täcket behöver säker också tvättas, så jag ska ta hit det och tvätta och fota, så att samlingen blir komplett!

6 kommentarer:

  1. Snyggt! Men det finns ingen bild på täcke nr 2.

    SvaraRadera
  2. Det kommer så småningom, måste som sagt låna hem täcket från Kickan först.

    SvaraRadera
  3. Kristofer önskar sig förresten ett lapptäcke i 30-årspresent, han är väldigt avundsjuk på mitt! En vinter snodde han det t.o.m...

    SvaraRadera
  4. Det är det som är bra med lapptäcken att man kan återanvända gamla tyger. :-) Och så är det roligt att leka med mönster och färger. Du är verkligen duktig på att sy. ;-)

    SvaraRadera
  5. Det är inne med lapptäcken nu! De här påminner lite om dina tycker jag.

    http://www.apc.fr/homeS09.php?r=1&ew=1280&eh=800&Largeur=1232&Hauteur=636&rnd=1301301187&&specialDisplay=standard&ref=0&refc=0&zone=eu&lg=en&argFiche=0&site=EX&i=7&d=7

    kram
    Mikaela

    SvaraRadera
  6. Hej Mikaela!
    Tack för tipset. Har varit inne och beundrat dem nu. Blev så inspirerad att jag började direkt med det lapptäcke som jag har på lut och måste göra till sommaren. Det blir nog rätt likt mina gamla eftersom det måste matcha Kickans.

    SvaraRadera