onsdag 8 juni 2011

Kantarellkurs andra gången

Nu är det andra gången jag är på kantarellkurs. Måste kolla att matte och husse klarar det här med att få med både klicker, godis, kantarell och mig i koppel. (Egentligen behöver jag inget koppel för jag fokuserar enbart på kantarellsöket, men det är säkrast med koppel så att jag är säker på att tvåbeningarna hänger med).

Här får matte instruktioner. Det är inte lätt för henne att hålla reda på allting. Observera kantarellsökarhalsduken. Den har jag fått av Kråkan. Ärtans är också upphöjd till kantarellsökarhalsduk.
Husse hinner tyvärr inte med riktigt, så jag tar tag i kantarellen och kastar den lite för att det ska bli lättare för honom att plocka den.
Det finns absolut ingen elev som är så fokuserad och uppmärksam som jag. Jag tycker nämligen att om man gör något så ska man göra det ordentligt.

1 kommentar:

  1. Fy fnasiken vad du är bra!
    Och superschysst att halsdukarna blivit "något vettigt av" också!
    Jag var med matte då HON letade kantareller härom kvällen. Jag letade verkligen inte, men vi hittade ungefär lika många båda två...
    Kanske får jag ta på mig en scarf och ge mig ut och rädda upp situationen vad gäller kantarellsmörgåsar i huset...
    /Kråkan

    SvaraRadera