onsdag 12 januari 2011

Julen är slut

Vid första besöket i mitt kök efter jul och nyår begick Blenda tofspremiär. Så här lyckat blev det!

Ylva begick purépremiär och trots att hon svalde åt fel håll, måste det också anses som lyckat!
Frasse begick tröjpremiär och glömde att knäppa en knapp i sin lycka över att tröjan blev hans!



Efter en sjuk jul, och jag menar sjuk i den ursprungliga betydelsen börjar allt återgå till det normala. Jag har avverkat vinterkräksjukan i två varianter, en liten förkylning och bältros. Ändå har vi lyckats fira julafton och Blendas födelsedag och åkt upp till Näsfjället. Men ibland har jag inte orkat något annat än sticka och det har blivit en del mössor, som kommer på bild så småningom. Det allra viktigaste var emellertid Ärtans tröja, som blev Frasses tröja till hans stora glädje. Han är helt larvigt stolt att ha på sig den och morrar åt Ärtan när hon kommer i närheten när han tar på sig den! När jag mätte på Ärtan under stickproceduren, kom han alltid fram och ville att jag skulle mäta på honom också. Sedan blev den ändå för stor åt min lilla mini-vuvve, så nu är det bara att sticka en mindre åt henne.






4 kommentarer:

  1. Vilka fina premiär-individer!
    Nu kan ju bara detta nya år blir huuur mycket bättre som helst än avslutningen på det förra.
    Hoppas att du har fått krafterna tillbaka Lotta!

    STORA kramar och fyra små tassar från
    Anna-Karin och Kråkan

    SvaraRadera
  2. Pye: Härligt med tofspremiär och purépremiär!! Söta små tjejer ni har i familjen.

    Dixie: Frasse är helt klart en snygg och stilig representant för oss noffar i den fina tröjan. Jag blir lite skakis av förälskelse när jag ser honom.

    SvaraRadera
  3. Frasse: Jag tycker själv att jag är jättesnygg i tröjan. Jag kände på mig att den skulle sitta fint på mig!

    SvaraRadera
  4. Grattis Blenda till de fina tofsarna. Syssling Louisa har kommit fram till flätor.

    SvaraRadera