lördag 12 juli 2014

Vänern

Husse kan inte vara klok? Varför måste människor hålla på och leta efter nya matplatser hela tiden?
Själv är jag nöjd med samma plats, om bara jag får mat i tid. Och då går jag bara på magkänslan. Tiden struntar jag i, men husse är grinig för att han ligger en dag efter i planeringen. Min planering stämmer däremot perfekt, jag kom med på den här trippen fast ibland ångrar jag det nästan. Som idag: husse kör över Vänern utan gpsplotter enbart med sjökort och kompass. Vänern är mkt större än han tänkt sig och det är jättesvårt att hitta prickarna. Rena turen att vi kom fram till Köpmannabro, matte tyckte att hon såg en sten babords i vågsvallet, men det var kanske en synvilla! Skönt att vara i en kanal, då kan han i alla fall inte köra vilse åt sidorna, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar