söndag 25 december 2011

Ärtans jul

Äntligen kom den där konstiga röda tvåbeningen och med sig hade han säcken med min julklapp.
Ända sedan i torsdags när matte och husse var hos Anneli i Vallentuna och köpte julklappar till mig och Frasse, har jag varit på jakt efter min pipleksak. Nu kunde jag äntligen lokalisera den till botten av säcken.
Så jag kröp helt sonika ner i säcken och fick tag i den. Oh, vad härligt och vad den pep. Frasse fick en likadan, så vi pep i kör.
Vi fick tuggben av Kickan som luktar jättegott. Jag ägnade mig enbart åt mina egna julklappar, men Frasse gick runt och kollade att allt var rättvist, och att alla fick lika mycket. Men när han skulle kolla in mitt tuggben, fick jag nog. Som en flygande projektil kom jag tvärs igenom rummet, tyvärr högg Kickan mig i språnget. Men jag hann bita Frasse lite i hans bakben, så han blev jättearg.

Olle, en retlig tvåbening, här på besök över julen, fick en jättebra idé faktiskt. Han rullade köttbullar på köksgolvet åt Frasse och mig när Matte och Kickan inte såg. Vi blev ovanligt mätta.
Det var en lyckad julafton!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar