onsdag 21 december 2011

Ärtan har ordet

Tja, det är bäst jag tar mitt ansvar och tar över den här bloggen. Matte har visst helt lagt av och nu håller hon bara på med julbak och julstädning och är grinig och sur. Husse försöker hålla sig ur vägen genom att skriva julmail till såna som redan fått julkort och då blir hon ännu skälligare.

Själv mår jag bäst. Vi var på Noffarnas hjärtundersökning. Som tur var har jag inget fel på hjärtat. Det pickar på i racertakt som sig bör på en racerråtta. Sedan släpade Kickan med oss till en fysioterapeut. Terapeuten tog bara hälften betalt för mig, för det var ingen idé att undersöka någon så jättemycket som var så välmusklad och vältränad som jag. För Frasse gick det inte så bra. Han har ett litet hål i hjärtat, men det är så litet så det spelar ingen roll. Hos fysioterapeuten fick Frasse gå på ett rullband i vatten. Han såg så kul ut så jag höll på att skratta ihjäl mig. Själv låtsades han som ingenting och travade på med rak mun. Fysioterapeuten upptäckte att han hade ont i höger framben, så nu får han glukosamin.En tablett som luktar jättegott, det är orättvist. Nu skuttar Frasse faktiskt på riktigt bra om man tänker på hur jättegammal han är. Han fyller 9 år dagen före julafton.

Jag gillar det här vädret även om det är lite för blött ibland. Jag får nämligen vara lös på golfbanan. Urhärligt. Golfarna har gett upp för vintern och det är för lite snö för skidåkarna, utom för en, som vi såg spåren efter.

Nu ser Frasse och jag fram emot julafton. Pipleksaker och tuggben och mat och människor och så den där konstiga rödklädda typen, som jag blir både rädd för och arg på. Blenda säger att tomten är läsjig, men hon vill ändå att han ska komma för hon vill ha paket!

Nehej, nu måste jag återgå till skohyllan!

1 kommentar:

  1. Men åh, vad jag blev glad nu när ni ÄNTLIGEN har skrivit något här. Jag har minsann tassat inom av och till bara för att försäkra mig om att ni är på hugget med ett eller annat roligt.
    Det ska vara en översöt noffa till skriva med en så lat matte. Bra jobbat, Ärtan!! Kanske bäst att du bara fortsätter...? *fniss, fniss*

    Nu när det är juldag i dag, så har jag det bra. För i går fick jag en stor påse med torrfisk av mamma. Den där torrfisken är hur god som helst. Av en eller annan orsak köpte hon ett koppel till mig med. Just det förstår jag inte helt. Koppel är onödigt!!

    Skohyllor är mysiga att sova i. Sist jag inbillade mig att jag hade valpar så klämde jag in mig på nedersta hyllplanet bland de (väl)doftande skorna. Mamma undrade hur jag orkade ligga så trångt. Det var härligt kan jag lova. *fniss, fniss*

    Nosgos på dig, allra sötaste lilla Ärtan, och ha en strålande och fin fortsättning på julen.
    Dixie c",)

    SvaraRadera