måndag 6 december 2010

Ärtan har ordet

Usch, va jag hatar att gå ut när det är kallt ute. Allra värst är det när det är blött. Jag gömmer mig på mina favoritställen, men dom hittar mig alltid och tvingar ut mig. Det behövs ju inte alls för jag har hittat en grön plätt i klädkammaren där det går finemang att kissa. Det är en grön trasmatta och matte tvättade den i maskin igår för att den skulle vara ren och fin åt mig att kissa på, så det gjorde jag imorse istället för att tjata om att jag måste ut. Konstigt nog verkade dom inte så glada över att jag ändrat mina rutiner, men som noffe är man ju påhittig.

4 kommentarer:

  1. Halloj, Ärtan!! Rädningen kan vara på väg i snigelposten (hoppas jag!!). Jag och mamma har nämligen skrivit brev till dig, och skickar med mönster på en hundkofta. Har du en bra utkiksplats mot brevlådan, så du kan sitta och spana? Jag tippar att brevet kommer på onsdag eller torsdag.

    Svansvift och nosgos från Dixie till Ärtan!!
    P.S. Se till att få bli med i garnbutiken, så du får välja ut färger till din tröja. D.S.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Dixie - en tröja skulle sitta fint. Matte säger att hon ska välja lysande färger så att hon ser mig när jag gömmer mig. Har en fin utkikspunkt från köksfönstret efter brevbäraren, men den detaljen brukar Frasse sköta. Han skäller alltid på brevbäraren.

    Nospussar från Ärtan till Dixie och Pye

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer!
    Vi skulle också vilja ha det där mönstret. Inte för att vi skulle få något att ta på oss, men det vore jääääädrigt roligt att se matte med garn, stickor och svett som lackar. Ni skulle bara veta hur många nya sväriga domar som hon skulle klara av att hitta på om hon skulle prova!

    Vi tar på oss "köpetäcken" och är ytterst glada att det finns sådana för oss med mindre duktiga mattar...

    Inatt har vi fått 20 cm nysnö uppepå den snö som redan ligger i drivor. Det är JOBBIGT!
    Önskar att vi hade en grön "multi-purpose-matta" i en eller annan garderob...
    /Bruttorna

    SvaraRadera
  4. Gull och Kråka, kan er matte många stygga glosor som hon kan använda omutifall att hon skulle försöka sticka tröjor till er? Hm... Jag hör av och till att mamma kommer med några de gångerna hon tycker att jag drar för mycket i kopplet.

    Svansvift och nosgos till er + den inte-stickande matte från Dixiejenta!!

    SvaraRadera