lördag 21 augusti 2010

Jag är vacker och väluppfostrad!



Den här veckan har verkligen varit bra trots att Kickan inte orkar träna oss pgr av att Piggor bara växer och växer och ändå vägrar komma ut. Vi har haft gäster från Italien och Belgien. Ovanligt trevliga människor måste jag erkänna. En italienare, som var husses fd arbetskompis, och hans fru berömde oss och sa att vi var VÄLUPPFOSTRADE!



Matte blev väldigt förvånad för vi tiggde och hoppade upp i sofforna, som vi brukar. Jag hann däremot inte hoppa upp på bordet och smaka på blåbärspajen utan satt bara på stolen och tittade med bedjande ögon. Kanske föll de för mina vackra ögon. För det var det som Katja från Belgien sa. Hon sa att jag var vacker! Äntligen en tvåbening som förstår hur en vacker hund ska se ut! Katja är mattes fd klasskamrat - ovanligt klok!!



Sedan har vi försökt spåra med matte och husse. Det går så där. De är ju inte så vana vid att lägga spår så de blir lite töntiga. Sista spåret bad jag matte att visa mig direkt hur det gick, det verkade liksom onödigt att lägga ner nosarbete när hon ändå så tydligt visste hur det gick. Men hon vägrade och sa bara "Frasse sök". Och den här gången låg det faktiskt ett byte i slutet av spåret. Det glömmer hon nämligen ibland och va sjutton ska man då jobba för?





När vi gick hem från spårningen tränade matte balansgång med Ärtan och satte upp henne på en trädstam. Ärtan tyckte inte att det var speciellt kul utan hoppade ner efter någon meter. Då flöt jag upp och visade hur slipstenen skulle dras. Sedan stod jag och poserade och satt vackert. Man är ju inte för inte en vacker hund! Se bild ovan.

2 kommentarer:

  1. Gullan och Kråkan22 augusti 2010 kl. 08:23

    Åh! Vi vill också ha en italienare! Dom verkar veta vad som är rätt och riktigt. Öga för stil och estetik har dom uppenbarligen också.
    -Du ÄR snygg, charmig och vacker Frasse!!!
    (Men man kan ju inte ha italienare hemma hela tiden. Man vill ju hoppa upp på borden emellanåt också ju!)

    Hälsningar från Gullan och Kråkan
    Och matte hälsar också så klart!

    SvaraRadera
  2. Blåbärskaka, mums! Trist och orättvist att du inte fick smaka... Men du ser ursnygg ut där du står på trädstammen

    SvaraRadera