onsdag 16 juni 2010

VAR ÄR MINA VALPAR?

Jag borde ha haft några valpar vid det här laget! För länge sedan! I natt var jag upp och letade efter dom i bottenvåningen 3 gånger. Jag tyckte att jag hörde dom gnälla, men sedan när jag kom ner fanns bara Frasse där. Husse fick tröstande pussar varje gång jag kom upp igen, men jag tror inte att han gillar att bli väckt så där fem - sex ggr per natt.

För att vara beredd om jag hittar dom så gräver jag fina liggplatser under varje buske ute. Jag försöker att bädda till det skönt under mattes skrivbord och under TV-soffan och lite här och där. Man vet ju aldrig. Kan inte påstå att mitt grävande och rotande uppskattas, men jag kan inte låta bli! Hur kunde jag glömma bort dom. Det är Kickans fel. Hon har tränat med mig så att jag har glömt bort valpköret. Undrar om Ariel vill adoptera bort en kattunge till mig? Hon har ju tre! I så fall så skicka den största kattungen till mig dvs ÄRTAN.

3 kommentarer:

  1. Haha, Ariel vakar som en hök över sina småttingar, så jag tror inte hon vill lämna bort någon av dem. Ärtan får hålla tillgodo med sin gris så länge :)

    SvaraRadera
  2. Stackars Ärtan, det är inte lätt när andra helt bestämmer livet. Återigen får hon alla andra behov tillgodosedda.

    Du borde bli författar Lotta - skriva barnböcker om hundar!

    SvaraRadera
  3. Stackars dig, Ärtan!! Jag har haft två valpar en stund, men har börjat lugna ner sig (som tur är, säger mamma). Också jag håller på och boar och boar en massa. Allra helst i mammas stora påse från IKEA som hon har smutstvätten i.

    Svansvift och nosgos från Dixie!!

    SvaraRadera