måndag 21 juni 2010

Liten rapport från Ramsö av Ärtan

I helgen tog jag med husse och matte ut till Ramsö och hälsade på Stockholms charmigaste hund, Balo. Jag tycker inte att han är så charmig. Han försökte ta min pipleksak, som min korkade matte lät ligga rätt tillgänglig. Jag hoppade naturligtvis på honom och förklarade ett och annat. Han förklarade ett och annat för mig, men då högg min matte honom i nackskinnet och drog bort honom. Samtidigt lyfte någon bort mig - tror dom inte att jag klarar mig själv? Han är uppåt 6 ggr så stor som jag, men han är ingen terrier och dessutom hane, så det borde vara en lätt match om man bara fick vara ifred!!

På fotot är husse och jag ifred och beundrar utsikten från båten.


1 kommentar:

  1. Hej, Ärtan!! Jag förstår inte helt varför du inte fick läxat upp den där hannen. Att du är sex gånger mindre spelar ingen roll. Du har helt rätt i det med att hannar som inte är terrier borde du fixa lätt på egen hand.

    För övrigt önskar jag dig, Frasse och de tvåbenta i flocken en strålande sommar!! Svansvift och nosgos från Dixie till er alla. c",)

    SvaraRadera