torsdag 19 mars 2015

Saffran tycker till

Idag blev vi överfallna av en lös Jack Russel när vi fredligt promenerade på golfbanan. Jag tog så klart mitt ansvar för flocken och kastade mig vrålande över angriparen. Aldrig hade jag anat att matte skulle göra likadant. Med ett vrål kastade hon sig in i hundslagsmålet och Ärtan kom oxå till vår undsättning det var bara husse som stod och drog i olika koppel och rep så att det slutade med att jag låg på rygg totalt intrasslad. Jack Russeln fick nog och stack till sin matte. Hon verkade vara döv för hon gick bara sin väg och låtsades inte höra att tvåbeningarna vrålade efter henne att hon måste ha koppel på sin hund eller ha total kontroll. Husse som är lik en terrier ville inte ge upp utan föreslog att vi skulle genskjuta paret, men matte hade tråkigt nog fått nog. Jag är säker på att vi skulle ha vunnit nästa slagsmål bara jag får tillfälle att sätta in borderterriergreppet.

1 kommentar:

  1. Lilla gockan vilken dum matte den andra hunden hade. Är också säker på att du skulle ha vunnit så jag är glad att stormatte grep in och hindrade dig!

    SvaraRadera