torsdag 26 februari 2015

Ärtan har ordet

Här befinner jag mig på min älsklingplats. I skohyllan i hallen.  Ingen ser mig, men jag ser alla som kommer och går i hela huset. Ett utmärkt ställe som försvarspost, om det skulle dyka upp någon hundskurk. 
På de här bilderna poserar jag bland mattes kuddar.
Saffran och jag kan numera vara i köket samtidigt, men då måste jag vara uppe i soffan hos husse. Det har jag inget emot, bara hon håller sig på golvet. Ibland agerar det långbenta skrället knähund och sitter och åmar sig i mattes knä. Det är under min värdighet, om jag är i mattes knä då låtsas jag åtminstone sova.

2 kommentarer:

  1. Du är såååå söt Ärtan! Ser ut som ett mjukdjur!! Hur mår dina valpar?

    SvaraRadera
  2. Tack valparna mår sååå bra. Dom börjar klara sig utan mig längre stunder, men dom kräver fortfarande mycket bäddande. Ska bli skönt när dom flyttar. Det är jobbigt att vara valpmamma! /Ärtan

    SvaraRadera